Svar: Mad der mætter mere
23. juni 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Helle
Jeg synes ikke du skal begynde at komme rismel i mælken. Det svarer til at du begyndte at give din dreng vælling, hvilket han ikke må få før han er fire måneder gammel og ialderen 4-6 mdr må dine børn stadig kun få hvad der svarer til to måltider vælling i døgnet, pga det høje proteinindhold.
Du skriver ikke hvad dine børn vejer nu. Men en tommelfingerregel er at de skal have hvad der svarer til 1/6 af deres vægt i døgnet. På den måde kan du lave en udregning af hvor meget mælk du kan give din søn.
Når dine børn bliver fire måneder kan du begynde at give dem lidt vælling til natten, så de forhåbentlig sover bedre. Din søn som tilsyneladende hører til de meget sultne kan du med fordel give blå allomin 2, som er en tilskudsblanding men også et fuldgyldigt præparat fra fire mdr. Det mætter lidt mere end almindelig erstatning.
Hvis din datter fortsat trives på Nan 1 så bibeholder du dette.
Fortsat held og lykke med dem.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske